کپسول آتش‌نشانی هونامیک چیست؟

کپسول‌های اطفا ءحریق هونامیک از دسته کپسول‌هایی است که هنگام بروز حوادثی از قبیل حریق ناشی از  اتصال ات الکتریکی، مایعات قابل‌اشتعال  و جامدات و غیره مورداستفاده قرار می‌گیرد. کپسول CO2 هونامیک یکی از کپسول‌های  اطفاء حریق مورد تایید سازمان های آتش نشانی و  سازمان های معتبر ( من جمله شرکت نفت )  می باشد و برای تمام مصارف : خانگی ، عمومی و سازمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کپسول‌های هونامیک چند نوع هستند؟

این کپسول‌ها در سه نوع CO2 ، پودر و گاز و آب وفوم   به بازار عرضه شده‌اند و در  اوزان مختلف  بنا به نیاز افراد و مشاغل مختلف، می‌توان آن هاراه تهیه کرد.

مراحل ساخت سیلندر در شرکت سیلندر امید فردا

کپسول CO2 هونامیک چیست؟

این نوع از کپسول‌های آتش‌نشانی اغلب  جهت  اتصالات الکتریکی و جریان برق مورد استفاده قرار می گیرند   و به‌منظور جلوگیری از  گسترش آتش سوزی ناشی از آن  مورداستفاده قرار می‌گیرند. قدرت پاشش این محصول می‌تواند تا 4 متر افزایش پیدا کند و  ولی  بهتر است   از فاصله نزدیک       بصورت حرکت  جارویی ( حرکت دست هنگام جارو زدن )   مورد استفاده قرار بگیرد . لازم به ذکر است که استفاده از کپسول CO2 مشکلی برای لوازم برقی ایجاد نمی‌کند و صرفاً  به صورت گاز مه مانند   می باشد. هنگام استفاده از کپسول CO2 می بایست  با دستکش شیپورک آنها را لمس و از تماس مستقیم  با دست جلوگیری کرد چون باعث سوزش پوست دست می گردد.

کپسول آتش‌نشانی پودرو گاز هونامیک چیست؟            

این نوع از کپسول‌های آتش‌نشانی با ترکیبی از پودر و گاز ساخته می‌شوند  و بنا به نوع پودر آن مصارف مختلفی دارند . محصولات پودری با پودر bc برای خاموش کردن مایعات قابل اشتعال و جامدات مورد استفاده قرار می گیرند . در سری محصولات پودری یا پودر abc علاوه  بر مایعات و جامدات  ، جهت خاموش کردن اشتعالات ناشی از گاز نیز مورد استفاده قرار میگیرند .چنانچه از کپسول های پودر و گاز در محیط های بسته استفاده می کنید مراقب تنفس خود  باشید  و بلافاصله پس از استفاده و  اتمام آتش سوزی حتما از محیط بسته خارج شوید و در جریان هوای آزاد قرار بگیرید تا دچار مشکلات تنفسی و سرفه نگردید.

 

کپسول آتش نشانی هونامیک

کپسول آتش‌نشانی آب و گاز هونامیک چیست؟

این نوع از کپسو ل ها ی آتش نشانی ترکیبی از آب و فوم یاآب و گاز می باشند   و برای خاموش کردن محصولات چوبی و کاغذی استفاده می شوند.کپسول های آب وگاز به دلیل رسانا بودن به هیچ عنوان برای اتصالات الکتریکی و مکانی که احتمال  مشکلات برق ی وجود دارد توصیه نمی شود. کپسو ل های آب و گاز وآب و فوم با مکانیسم سرد کردن آتش و یا پوشاندن سطح آتش و جلوگیری از رسیدن اکسیژن به آن  ، مانع  گسترش حریق می گردد.

 

چگونه تفاوت کپسول CO2 و پودر و گاز را تشخیص دهیم؟

تشخیص این دو کپسول از یکدیگر کار ساده‌ای است. این دو کپسول تفاوت‌های ظاهری فراوانی نسبت به یکدیگر دارند. سیلندر کپسول‌های CO2 هونامیک، بدون خط جوش ساخته می‌شوند و دهانه آن نیز به‌صورت قیفی طراحی شده است.  بدنه آنها از فولاد یکپارچه می باشند . کشیده و بلند هستند و بسیار سنگین تر از  کپسول های پودر و گاز و  آب و فوم در اوزان مشابه خود می باشند .

به‌طورکلی، تفاوت عملکرد این دو نیز انتخاب آن‌ها را ساده‌تر می‌کند.

 

چگونه تفاوت کپسول  های  پودر و گاز و آب و گاز  را تشخیص دهیم؟

هر دو گروه محصول پودر و گاز و آب و گاز از نظر اندازه مشابه یکدیگر می باشند  ولی تفاوت رنگی آنها بسیار واضح است . گروه محصولات پودر و گاز به رنگ قرمز می باشند حال آنکه گروه محصول آب و گاز و آب وفوم به رنگ آبی هستند. علاوه بر این کاربرد این دو گروه محصول نیز با یکدیگر  متفاوت است.

 

کپسول های آتش نشانی هونامیک - سیلندر امید فردا

کپسول‌های هونامیک از چه اجزایی تشکیل شده‌اند؟

طراحی بدنه این کپسول استوانه‌ای‌شکل  ( طبق استاندارد ) می باشد:  شامل  بدنه و شیر در بالای محصول  . بر روی شیر ضامنی هم بین اهرم و دسته نگهدارنده قرار گرفته که با جداشدن ضامن، امکان خروج محتویات داخل محصول  میسرمی شود.

شیلنگ محصول نیز به‌منظور پوشش‌دهی بهتر خروج محتویات سیلندر، در نظر گرفته شده و از طریق هدایت آن می‌توان باقدرت و سرعت و دقت بیشتر، محتویات داخل سیلندر را  خارج کرد.

 

کپسول های هونامیک شرکت سیلندر امید فردا

روش استفاده از کپسول CO2 هونامیک:

برای استفاده از این محصول می‌بایست در ابتدا ضامن این کپسول را خارج کنیم و سپس شیلنگ را به سمت سوژه بگیریم. پس از این کار، می‌بایست شیر کپسول فشار داده شود تا دی‌اکسیدکربن با فشار مناسب به سمت آتش هدایت شود. از این طریق می‌توانید به‌راحتی آتش را خاموش کنید و امنیت خودتان را برقرار نمایید. فراموش نکنید که شما همواره می‌توانید با مطالعه برچسب قرار گرفته بر روی محصول، از کارکرد و جزئیات استفاده از آن مطلع شوید.

 

نکات مهمی که باید درباره کپسول CO2 هونامیک بدانید:

  • این کپسول حتماً باید در دمای 20 الی 50 درجه سانتیگراد نگهداری شوند ( با توجه به محل بومی مورد استفاده این دما میتواند تغییر کند )
  • تست فشار داخل سیلندر حتماً می‌بایست توسط نمایندگان مجاز در شرایط امن مورد آزمایش قرار بگیرد.

 

نکاتی که باید درباره کپسول آتش‌نشانی CO2 هونامیک بدانید:

  • گاز دی‌اکسیدکربن CO2 با خلوص 99.99 درصد و 99.95 درصد در کپسول‌های 2 الی 40 کیلویی به بازارعرضه می‌شوند.
  • شیر سیلندر کپسول گاز CO2 هونامیک از نوع استاندارد DIN6, BS3 و جزو شیرهای مطمئن هستند.
  • کپسول CO2 می‌بایست به‌ صورت ثابت در جایگاه خود قرار بگیرد.
  • هنگام تهیه این کپسول آتش‌نشانی، شیپورک و براکت دیواری نیز به مشتریان تحویل داده می‌شود.
  • مشخصات آخرین تاریخ شارژ روی کپسول ها ( روی برگه شارژ ) می بایست ثبت شود.

 

قیمت کپسول هونامیک:

کپسول‌های هونامیک در وزن‌های مختلف تولید می‌شوند که بنا به سایز و وزنشان، قیمت‌های متنوعی دارند. شرکت «سیلندر امید فردا» مفتخر به ارائه بالاترین تیراژ تولید  کپسول‌های هونامیک با قیمت و کیفیت  مطلوب در بازار است. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت‌های روز کپسول هونامیک به فروشگاه آنلاین «سیلندر امید فردا» مراجعه نمایید. یا با  نمایندگان ما در سراسر کشور تماس حاصل فرمایید.

 

چطور کپسول‌های هونامیک را از «سیلندر امید فردا» تهیه کنم؟

شما علاوه بر خرید مستقیم از  فروشگاه آنلاین «سیلندر امید فردا»، می‌توانید از طریق شماره تماس‌هایی که در بخش «تماس با ما» قرار دارد، با فروشندگان مجموعه تماس بگیرید و به‌راحتی سفارش خودتان را ثبت نمایید.

به‌منظور سهولت در خرید، شما می‌توانید از طریق چت آنلاین (آیکون آبی‌رنگ دایره‌ای‌شکل)، شماره تماس و نام خودتان را قرار داده و خواسته خودتان را مطرح نمایید تا همکاران با شما تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را انجام دهند.

«سیلندر امید فردا» مفتخر است که کپسول‌های هونامیک را با بهترین قیمت و بهترین خدمات پشتیبانی در اختیار مشتریان گرامی قرار دهد.